CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Saturday, June 14, 2008

Traveller Miskin

Tourist...duitnye banyak menimbun,
aku yg simpan angan2 jadi "traveller tetap" tak kan bole jadi tourist.
Sebab wang tak pernah cukup utk mewah,

tak cukup pun utk duduk di hotel.

Beg berat,

rasa tak larat,
tetap kaki diangkat.
Traveller miskin macam aku, pasti kan pergi jauh.

Ha
yati tiap benda kecil tepi jalan.
Ada "addiction" pada kepayahan jegil mata tengok map.

Cari jalan, sesat lagi...

jauh bermakna dari tinggal senang di hotel 5 bintang.

P
engalaman kelas 3 lebih mahal dari tiket kelas 1.
Kalaupun nanti duit menimbun,

aku tetap memilih untuk tak jadi tourist,

kerana,
tourist hanya "tour" around...
tapi aku...

aku ingin "transcend" melebihi jarak

ingin jadi traveller yang " traverse"!

0 comments: